2013-12-07

Podróż Pociągiem do Lincoln

Opisywane miejsca: Doncaster, Lincoln, Retford, Sheffield (187 km)

Pod koniec października Syneczek miał tydzień ferii, ponieważ zakończył semestr jesienny. Korzystając z pięknej, słonecznej jesieni wybraliśmy się do Lincoln, miasta oddalonego o 50 minut drogi pociągiem od Doncaster.

• Droga
  • Z okna pociągu

Zamek w Lincoln został zbudowany w 1068 roku przez Wilhelma Zdobywcę.

Obecnie zamek jest remontowany i niestety można tylko, zrobić sobie krótki spacer po parku i murach. Obecna opłata za wstęp to 2 funty dla dorosłego i 1 funt dla dziecka i na tych biletach można wrócić do zamku do pół roku. Normalna cena wstępu to 3 i 2 funty.

Zamek Lincoln jest miejscem, w którym znajduje się Magna Carta czyli Wielka Karta Swobód oraz Charter of the Forest (dokument uzupełniający do Karty Swobód, zezwalający na swobodny wstęp dp lasów królewskich). Jest to jedyne miejsce na świecie, gdzie można zobaczyć oba te dokumenty razem. Prace na zamku mają zakończyć się w 2015 roku na okoliczność 800-lecia Magna Carta.

• Brama zamku
  • 1
  • Katedra, widok z murów zamku
  • 2
  • 3

Ruiny Pałacu stoją w cieniu Katedry....

Zbudowany pod koniec XII wieku, zmodernizowany w 1430 roku. Był centrum administracyjnym największej diecezji pomiędzy rzekami Humber i Tamizą....

W średniowieczu jeden z najważniejszych budynków w kraju.

Dziś ruiny są pod opieką English Heritage. Mieliśmy pierwszą okazję wykorzystać moją kartę tejże organizacji.  Karta członkowska kosztuje 48 funtów na rok i pozwala na bezpłatny wstęp do około 400 zabytków pod opieką English Heritage, oraz 50% zniżki na wstęp do zabytków w Walii i Szkocji. Dodatkowo można zabrać ze sobą do sześciorga dzieci do lat 19. Dzieci muszą mieszkać z właścicielem karty, ale oczywiście nikt tego nie sprawdza.

• ogrody
  • wnętrze 1
  • wnętrze 2
  • Widok na katedrę
  • Ruiny pałacu
  • Pałac Biskupów
  • Wnętrza 3
  • Karta

Katedra w Lincoln góruje nad miastem i okolicą. Jest najwyższym budynkiem w okolicy 20 mil, była też kiedyś najwyższym budynkiem na świecie.

Wstęp do katedry kosztuje 6 funtów, dla dziecka do lat 15, tylko 1 funta. W tej cenie można też zarezerwować  wycieczkę na wieżę lub wycieczkę pod dachem katedry.

My zarezerwowaliśmy wycieczkę pod dach. Jest to wycieczka z przewodnikiem, odbywa się w dwóch turach dziennie i jest dostępna tylko dla 14 osób w każdej turze. Trwa 90 minut.

Bardzo interesująca opcja dla tych co nie boją się wysokości. Ja musiałam zatrzymać się w połowie drogi i poczekać na powrót grupy. Syn nie miał problemów z wędrowaniem pod sklepieniem katedry.....

• Katedra
  • Dom Żyda i Sąd Żyda
  • Droga do katedry 2
  • Informacja turystyczna

Podróż z Doncaster do Lincoln trwa 50 minut. Ale tylko w jedną stronę. Powrotny pociąg jechał już 2 godziny i 10 minut. Myślałam, że to jakiś "osobowy". Byliśmy na to przygotowani. Jednak podczas kontroli biletów nad naszym losem zlitował się konduktor i poradził byśmy wysiedli na najbliższej stacji w Retford i za kilka minut będziemy mieli pociąg, który zawiezie nas prosto do Doncaster, bo ten w którym jesteśmy jedzie okrężną drogą. Podziękowaliśmy serdecznie i wysiedliśmy.....

Okazało się, że mamy jakiegoś wyjątkowego pecha i tego pociągu nie było, nie przyjechał.....

Poczekaliśmy na najbliższy do Doncaster za 50 minut.....

• Wg pomocy konduktora....

Doczekaliśmy się na kolejny pociąg. Myśleliśmy, że za pół godziny będziemy w domu.... Nic bardziej mylnego. Ten pociąg miał trasę.....

Z Doncaster do Lincoln jedzie się na południowy wschód....

Zapytaliśmy konduktora za ile bedziemy w domu.... okazało się, że za 80 minut! Ręce nam opadły.

Kiedy dojechaliśmy do jakiegoś dużego miasta nie miałam zupełnie pojęcia gdzie jesteśmy. Okazało się, że to stacja Sheffield na południowy zachód od Doncaster.....

Dojechaliśmy do Doncaster godzinę później niż planowaliśmy......

Zmęczeni i głodni, jednak zadowoleni z wycieczki.